środa , 20 Wrzesień 2017
Home / Kącik wegan / Białko zwierzęce – czym je zastąpić

Białko zwierzęce – czym je zastąpić

Drogie Panie, wiele z Was pyta nas jak można zastąpić białko zwierzęce białkiem roślinnym. Dlatego przygotowaliśmy dla Was listę kilku prostych zamienników.
MIĘSO DROBIOWE, CZERWONE ORAZ PODROBY MOŻNA ZASTĄPIĆ

  1. Warzywami strączkowymi ( fasola , bób, soczewica, groch, soja)
    Naukowcy udowodnili, iż białko zwierzęce nie posiada większych wartości od białka pochodzenia roślinnego. Na przykład białko soi zawiera wszystkie aminokwasy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Ponadto, są bardzo pożywne i można je przygotować na wiele sposobów.
  2. Tofu
    Tofu jest to biały twaróg, który otrzymywany jest z soi, zawiera w sobie białko oraz wapń. Jest także źródłem roślinnych tłuszczów nienasyconych i wielu witamin.
  3. Orzechy oraz pestki dyni
    Można z nich przyrządzić wegański ser i zastąpić mięso. Są sycące, a dzięki składnikom odżywczym, które posiadają są nieodzowne w zbilansowanej diecie wegańskiej. Na przykład orzechy laskowe oprócz białka zawierają witaminę E, witaminy z grupy B, fosfor, żelazo i cynk, orzechy włoskie zawierają kwas foliowy, fosfor, potas i witaminę B6
  4. Nasiona np. amarantus, komosa ryżowa i chia
    Komosa to źródło pełnowartościowego białka (zawiera wszystkie aminokwasy niezbędne dla człowieka, co w pokarmach roślinnych jest wyjątkowe) oraz soli mineralnych: wapnia, fosforu, potasu i żelaza, magnezu i witamin z grupy B.
    Amarantus ma wysoką zawartość białka, które przewyższa wartością biologiczną białka mleka. Zawiera witaminy z grupy B oraz witamin A, E i C, nienasycone kwasy tłuszczowe, tokotrienolie i włókna strawnego, obniżających poziom cholesterolu. Posiada więcej błonnika niż otręby owsiane.
    Chia to nieocenione źródło niskotłuszczowego białka roślinnego oraz zawierają więcej kwasów omega-3 niż uchodzące za ich skarbnicę hodowlany łosoś atlantycki. Ponadto zawierają wszystkich dziewięć aminokwasów, których organizm człowieka nie jest w stanie sam wytworzyć i które muszą być mu dostarczane przy zastosowaniu odpowiedniej diety. W nasionach chia pełno jest błonnika występującego jedynie w produktach roślinnych.

Przy stosowaniu powyższych zamienników, bardzo ważne jest, aby pamiętać, że posiłki mają być pełnowartościowe. Trzeba więc pamiętać jakie grupy pokarmowe ze sobą połączyć np. rośliny strączkowe łączymy z kaszami, ryżem oraz z produktami zbożowymi. Smacznego ;-)

O Manufaktura Fitnessu

Manufaktura Fitnessu
Manufaktura Fitnessu to wyjątkowe miejsce w którym fitness, zdrowie, relaks i rozwój stają się stylem życia! Oferujemy wam szeroki zakres grupowych zajęć fitness. Nasz grafik układaliśmy z myślą o potrzebach zarówno osób, które chcą poprawić swój wygląd i poprawić sylwetkę, poprawić kondycje ruchową, wzmocnić wybrane partie ciała, ale również tych, które po prostu chcą się odstresować i dobrze bawić.

Zobacz również

rosol

Wegetariański rosół

SKŁADNIKI: 3 marchewki 2 cebule 2 pietruszki seler por 1 łyżka oliwy 2 goździki ziele ...

jeden komentarz

  1. Ciekawe :) wykorzystam na pewno :)

Dodaj komentarz